PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Metodologie výzkumu ve speciální pedagogice - OKNS2S110B
Anglický název: Research Methodology in Special Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Korekvizity : OKNS2S101A, OKNS2S102A
Záměnnost : OPNS2S110B
Anotace
Cílem předmětu je osvojit si strategii pedagogického výzkumu, zvládnout základní pojmy a metodické postupy výzkumných šetření, znát aspekty kvantitativního i kvalitativního výzkumu, porozumět jejich rozdílnosti, umět zvolit vhodný metodický postup pro vlastní závěrečnou práci. Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice, a to především v souvislosti s řešením diplomového úkolu. Rozvíjí schopnosti studentů formulovat problém, stanovit cíle výzkumného šetření, zvolit adekvátní postupy a metody zpracování, zvážit charakter výstupů, přínos a event. možnosti využití výsledků.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je, aby studující vhodně použili základní pojmy a metodické postupy v pedagogickém výzkumu, včetně kvantitativních a kvalitativních metod, k popisu a analýze výukových situací. Studující vysvětlí způsoby a podmínky realizace výzkumných strategií a metod, které zvolí pro svou závěrečnou práci, a porozumí rozdílům mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem. Dále uvedou odborné důvody pro výběr konkrétních metodických postupů, včetně jejich přínosu a možností využití výsledků výzkumu v pedagogické praxi. Předmět připraví studenty na samostatné provádění výzkumu, rozvinou jejich schopnosti formulovat výzkumný problém, stanovit cíle, zvolit adekvátní metodické přístupy a zvážit přínos a využití výzkumných výsledků.

Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů.

Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK