PředmětyPředměty(verze: 953)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávací politika - OKNMV31M05
Anglický název: Educational Policy
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:4/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět se zabývá aktuálními problémy vzdělávací politiky především jako součástí veřejné politiky. Vychází ze stávající úrovně poznání vzdělávací politiky jako vědecké disciplíny. Cílem je pochopení a upřesnění významu jednotlivých subjektů vzdělávací politiky a nalezení vztahů mezi nimi.
Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (27.09.2016)
Literatura

KALOUS, Jaroslav; VESELÝ, Arnošt (eds). - vybrané kapitoly z textů Teorie a nástroje vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2006), Vzdělávací politika v České republice v globálním kontextu (Praha: Karolinum, 2006), Vybrané problémy vzdělávací politiky (Praha: Karolinum, 2007)

Strategické dokumenty EU a ČR (aktuálně Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020)

Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (27.09.2016)
Sylabus

·       Vzdělávací politika jako součást veřejné politiky a vědecká disciplína - základní pojmy a subjekty vzdělávací politiky; funkce a principy vzdělávací politiky

·       Vzdělávací politika v České republice - vazba na společný evropský edukační prostor, podpora národních zájmů; vliv orgánů EU a doporučení pro vytváření regionální vzdělávací politiky

·       Strategické dokumenty - "vize a horizont 2020"

·       Hlavní směry vzdělávací politiky - posílení relevance a prestiže školy a školního vzdělávání; odstraňování slabých míst vzdělávacího systému; ověřitelné standardy jako předpoklad zajišťování kvality výuky; role učitelů a manažerů škol a školských zařízení; další vzdělávání / vzdělávání dospělých

Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (27.09.2016)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní účast ve výuce, splnění distanční aktivity - konkrétní požadavky na ni budou studentům sděleny při zahájení výuky předmětu.
Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (27.09.2016)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK