Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie. Předmět se zaměřuje na aktuální vývoj vzdělávacích technologií, především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití ICT. Snahou je celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu
Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
Literatura
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
Požadavky ke zkoušce
Prokázání příslušné úrovně vědomostí a dovedností z oblasti zaměření předmětu.
Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.
Poskytnutí zpětné vazby, přínosů a rezerv k předmětu
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)
Sylabus
Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky Konstruktivní výukové aplikace Projektové metody a výukové projekty Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Poslední úprava: Brdička Bořivoj, Ing., Ph.D. (21.06.2018)