|
|
|
||
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. V první části semináře bude student pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor). Ve druhé části si studenti natočí vlastní výukové výstupy, ze kterých získají zpětnou vazbu svého působení v roli učitele. V případě jejich souhlasu budou tyto videoukázky použity i pro skupinové diskuse v semináři. Studenti budou seznámeni též s možnostmi využití videa pro výzkum ve své diplomové práci. Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|
|
||
docházka, vypracování a odevzdání úkolů dle zadání (rozbory hodin dle zadané metodiky, přípravy na výuku, reflexe odučených hodin, případně další) Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
JANÍK, T., MINAŘÍKOVÁ, E. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 199 s. ISBN 978-80-7315-213-0. JANÍK, T. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 s. ISBN 978-80-210-6349-5. NAJVAR, P., NAJVAROVÁ, V., JANÍK, T., ŠEBESTOVÁ, S. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2011, 203 stran. ISBN 978-80-7315-222-2. Videa zachycující výukové situace Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z: http://audiovideo.rvp.cz/ PAVLASOVÁ, L. Co všechno se dá vyčíst z rodokmenu? Komenský, 2015, ročník 140, č. 1, s. 30 - 36 Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|
|
||
V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity:
Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.09.2017)
|