PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika - školní a komunitní projekty - OKN2317027
Anglický název: Didactics - School and Community Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: 40
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN2317019
Anotace -
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování. Předmět propojuje znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti výchovy ke zdraví a bezpečí na školách. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvotbu celoškolní strategie  podpory zdraví.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (18.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast v seminářích.

Vypracování oborového portfolia podle zadané struktury.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (18.02.2021)
Literatura

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3

KOVAŘÍKOVÁ,M.;MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí,Praha: Pedf UK,2020 s.182  ISBN 978-80-7603-142-5

MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4

Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a

Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm

VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2

Komunitní programy:

Škola podporující zdraví

Zdravé pracoviště

Bezpečná komunita

Zdravé město

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (18.02.2021)
Sylabus -

 

1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.

2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.

3. Zdroje pro výuku podle tamatických oblastí VKZ a jejich použití ve výuce.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (18.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK