PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Speciální pedag.raného a předškolního věku - OKN01S145B
Anglický název: Special education of early and preschool age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 7 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
Záměnnost : OPN01S145B
Je prerekvizitou pro: OKN01S148B
Anotace
Uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte. Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (20.10.2017)
Podmínky zakončení předmětu

Ústní zkouška v rozsahu zadané literatury a přednášek z předmětu.

Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (11.09.2017)
Literatura

a

Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (06.09.2017)
Sylabus

Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním. Psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti a vliv postižení. Potřeby dítěte. Role rodiče, pedagoga a speciálního pedagoga. Role hry v předškolním věku. Charakteristika podpory v raném a předškolním věku. Pediatrická péče v České republice. Problematika diagnostiky postižení. Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory. Institucionální výchova. Mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum. Rámcově vzdělávací programy. Školní zralost, připravenost dítěte pro školu. Výchovně vzdělávací principy. Poradenství, raná intervence.

Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (13.09.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK