PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciální pedagogika raného a předškolního věku - OKN01S145B
Anglický název: Special education of early and preschool age
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 7 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Záměnnost : OPN01S145B
Je prerekvizitou pro: OKN01S147B, OKN01S154B, OKN01S148B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (20.10.2017)
Uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte. Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (06.09.2017)

a

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (13.09.2017)

Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním. Psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti a vliv postižení. Potřeby dítěte. Role rodiče, pedagoga a speciálního pedagoga. Role hry v předškolním věku. Charakteristika podpory v raném a předškolním věku. Pediatrická péče v České republice. Problematika diagnostiky postižení. Provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory. Institucionální výchova. Mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum. Rámcově vzdělávací programy. Školní zralost, připravenost dítěte pro školu. Výchovně vzdělávací principy. Poradenství, raná intervence.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (11.09.2017)

Ústní zkouška v rozsahu zadané literatury a přednášek z předmětu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK