|
|
|
||
Předmět se zabývá se podrobněji základními prvky vnitřního systému předškolní pedagogiky (socializace-komunikace-interakce, hra a učení v podmínkách MŠ). Seznamuje s převládajícími současnými trendy při realizaci programů práce v mateřské škole. Rozebírá aktuální změny v současném pojetí předškolní výchovy a alternativní formy rané péče.
Předmět reaguje na variabilitu institucionální předškolní výchovy v ČR a s aktuálními problémy, které se aktuálně na různých stupních soustavy řeší. Poskytuje vhled do základních otázek vzdělávací politiky v oblasti regionálního školství. Důraz je položen na témata, která se vztahují k pedagogické práci vychovatele (spolupráce školy a rodiny, přechod dětí z mateřské do základní školy, společenské postavení pedagogických pracovníků atd.)
Volba témat je volena na základě aktuálně řešených problémů předškolního vzdělávání. U studentů se očekává aktivní diskuze.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. ČAPEK, R. Učitel a rodič. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1. SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014. ISBN 978-80-7478-354-8. SYSLOVÁ, Zora (ed.) a Veronika RODOVÁ (ed.). Předškolní vzdělávání v teorii a praxi: jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás : 11.-12.11.2014. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-210-7370-8. Doporučená studijní literatura IVATTS, A, Karel ČADA, Lenka FELCMANOVÁ, David GREGER a Jana STRAKOVÁ. Začleňování romských dětí předškolního věku: zvláštní zpráva o začleňování romských dětí do předškolního vzdělávání a péče: Česká republika. Praha: [Nadace Open Society Fund], 2015. ISBN 978-80-87725-28-3. Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
|