PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická diagnostika a kazuistika II - OKN01N132A
Anglický název: Educational Diagnostics and Case Reporting II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Prerekvizity : OKN01N124A
Záměnnost : OPN01N132A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Obsah kurzu se zaměřuje na otevření několika možností, jak strukturovaně nastavit pedagogickou diagnostiku ve školní praxi, a jak vytvářet individuální diagnostické záznamy dět, v rámci kurzu budou představen yněkteré možnosti (např. Oregonská metoda hodnocení, program Predict aj.). Uvedené možnosti uplatnění položek/kategorií pro diagnostiku, škály hodnocení a budou porovnány s vlastními zkušenostmi vytváření záznamů pro pedagogickou diagnostiku dětí v konkrétní třídě. Zároveň bude věnována pozornost portfoliu dítěte z hlediska pedagogické diagnostiky, způsobům jeho vedení a jeho využití pro plánování pedagogické práce.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
Literatura

Základní studijní literatura

BEDNÁŘOVÁ, J. ŠMARDOVÁ V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Olomouc: Edika 2.vyd. 2015. ISBN 978-80-2660-65-81.

GARDOŠOVÁ J., DUJKOVÁ L. a kol. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický materiál průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. ISBN 807 1788-155.

GARDOŠOVÁ J. TOFLOVÁ N. Práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění- předškolní vzdělávání. Olomouc: UP v Olomouci 2015 ISBN 978-80-244-4500-7. inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-szn-pv/metodika.szn-pv.pdf.

KARGEROVÁ J., GARDOŠOVÁ J. Individualizace v práci učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2009

Zacitspolu/images/files/příručka-Individualizace­­­_v_Ms.pdf.

SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, 2012. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-884-8.

SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem ditěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6

ŠMELOVÁ, Eva. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5115-2.

 

Doporučená studijní literatura

MIKOVÁ, Š., STANG,J. Typologie osobnosti u dětí. 2. vydání. Praha:  Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0874-7.

BAUM, T. Umění přátelského řešení konfliktů. Portál, 200í. ISBN 978-80-7367-525-7.

KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. NEVOLOVÁ, D. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.

SEIDLOVÁ - MÁLKOVÁ G., SMOLÍK F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4585-5.

Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK