|
|
|
||
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Studenti v něm pozorují a analyzují výuku kolegů. Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Nabyté zkušenosti reflektují. Předmět rozvíjí schopnost studentů pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění, didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů klade do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti Umění a kultura, vybranými vyjadřovacími prostředky, výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteli z praxe obhájit zvolené prostředky. Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů záznamu.
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
zápočet - pedagogický deník, dokumentace výtvarných realizací, reflexe dle zadané struktury, alterace Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Novotná, M., Fulková, M., Sýkora, J. (2023) Hledání Japonska. Transkulturní inspirace ve výtvarné edukaci. Praha: Pedagogická fakulta UK. https://1url.cz/V1lF5 Marie Fulková, Lucie Jakubcová, Vladimíra Sehnalíková; GALERIJNÍ A MUZEJNÍ EDUKACE I, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2011, Uměleckoprůmyslové museum v Praze 2011 Marie Fulková, Lucie Jakubcová, Leonora Kitzbergerová, Vladimíra Sehnalíková, GALERIJNÍ A MUZEJNÍ EDUKACE II, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, 2013 Marie Fulková, Marie Novotná, VÝTVARNÁ VÝCHOVA PRO 6. A 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY A VÍCELETÁ GYMNÁZIA, Fortuna 1999, počet stran 117 Marie Fulková, Marie Novotná, Jan Slavík, Jan Smolík, Klára Smolíková, VÝTVARNÁ VÝCHOVA PRO 8. A 9. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY A VÍCELETÁ GYMNÁZIA, Fortuna 1997, počet stran 126 Martin Raudenský a Kateřina Dytrtová (ed.), KO-TEXT – Tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák, Fakulta umění a designu Univerzity J. E. Purkyně 2015, 200stran Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997 Cikánová, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996 Cikánová, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995 Cikánová, K.: Tužkou, štětcem nebo myší. Praha, Aventinum 1998 Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997. ISBN 80-902267-2-8 Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995 Roeselová,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997 Roeselová,V. : Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996 Kovář, P., Kovářová, M., Navrátil, O., Garguláková Navrátilová, M. To bych zvládl taky, umění moderny v komiksech, Brno: MU 2017 Tullet, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015. ISBN 978-0-7148-6973-5 Kubát, M. Ať se tužka zapotí. Praha: Nakladatelství V, 2021 Domlátilová, K., Freitagová, M., Horák, O., Lahodová, K. Klacky v galerii, obrazy za miliony a co znamená krabice od pracího prášku. Praha: Galerie Rudolfinum Weltmanová, A. Tohle není matika. Brno: Computer Press 2015 Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. Jašurková, P. Nápadník do hodin výtvarné výchovy. Brno: Edika 2015. Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1. - 10. Praha, Práce 1996 - 2001 (učebnice k dějinám umění) Michael Bird, Van Goghova hvězdná noc - Dějiny umění v příbězích pro děti, Praha: Albatros Media a. s., 2017 ŘEPA, Karel, POSPÍŠIL, Aleš, DUCHKOVÁ, Zuzana & Michal FILIP. Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově. Olomouc: Česká sekce INSEA. 2020. 251 s. ISBN 978-80-904268-5-6. Internetové zdroje https://www.nedatovano.cz -https://www.tate.org.uk/kids/make/cut-paste/play-collage https://www.tate.org.uk/art/student-resource/exam-help/myths-and-legends https://ngp-prod.brainz.cz/storage/2769/Mikulas-Medek_Nahy-v-trni.pdf https://artsandculture.google.com/entity/sol-lewitt/m03v9b1?categoryId=artist&hl=cs KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011 MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V.: Učitelovo pojetí výuky, MU Brno, 1996. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|