PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Řízení pedagogického procesu I - OKBU1U106A
Anglický název: Management of Educational Process I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Vyučující: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg Kateřina Esserová, DiS.
Anotace -
Předmět je koncipován jako úvodní vstup do problematiky řízení pedagogického procesu, tj. na základní a zásadní činnost vedoucích školských pracovníků. Jeho cílem je seznámení s kontextovými vlivy na vzdělávání, objasnění determinačních faktorů a vlivů vstupujících do řízení pedagogického procesu. Pozornost je zaměřena na východiska řízení, proměňující se funkce školy a na nastavení smysluplné autoevaluace v kontextu soudobých přístupů k efektivnímu hodnocení. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
Cíl předmětu

Studenti se naučí aplikovat základní principy řízení pedagogického procesu do vlastní praxe, osvojí si práci s cíli vzdělávání a kritérii kvalitní školy ČŠI a vytvoří misi a vizi školy jako východisko pro efektivní řízení pedagogického procesu.

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Splnění individuálních i skupinových aktivit, absolvování online testů a doložení dosažení výsledků učení

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
Literatura

Povinná literatura:

VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1.

SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Řízení pedagogického procesu I [online]. Praha: Pedagogická Fakulta UK [cit. 2022-10-24]. ISBN 978-80-7603-304-7. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/rizeni-pedagogickeho-procesu-i

Kritéria kvalitní školy: www.kvalitniskola.cz

Materiály projektu Cesta ke kvalitě: http://www.nuv.cz/ae/ramcove-vlastni-hodnoceni-skoly

Studijní opory a e-booky zpřístupněné v MS Teams.  

      

Doporučená literatura:

Materiály ČŠI (Výroční zprávy, analytické zprávy mezinárodních šetření…) – www.csicr.cz

TROJANOVÁ, I.: Ředitel a střední management školy, Portál Praha, 2014, ISBN 978-80-262-0591-3

STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ, 2016. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1001-6.

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2.

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
Sylabus

Tematické okruhy:

  • Vymezení pedagogického procesu a pojetí ředitele jako pedagogického lídra
  • Funkce školy a proměna jejich chápání v současné době, řízení školy v souladu s těmito funkcemi.

  • Cíle vzdělávání
  • Kvalita školy a její měření, kritéria kvalitní školy,
  • Autoevaluace školy 

V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.

logolink:
https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

* Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.

Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK