|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Předmět je koncipován jako úvodní vstup do problematiky řízení pedagogického procesu, tj. na základní a zásadní činnost vedoucích školských pracovníků. Jeho cílem je seznámení s kontextovými vlivy na vzdělávání, objasnění determinačních faktorů a vlivů vstupujících do řízení pedagogického procesu. Pozornost je zaměřena na východiska řízení, proměňující se funkce školy a na nastavení smysluplné autoevaluace v kontextu soudobých přístupů k efektivnímu hodnocení. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||
Studenti se naučí aplikovat základní principy řízení pedagogického procesu do vlastní praxe, osvojí si práci s cíli vzdělávání a kritérii kvalitní školy ČŠI a vytvoří misi a vizi školy jako východisko pro efektivní řízení pedagogického procesu. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||
Splnění individuálních i skupinových aktivit, absolvování online testů a doložení dosažení výsledků učení Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1. SVOBODOVÁ, Zuzana, 2021. Řízení pedagogického procesu I [online]. Praha: Pedagogická Fakulta UK [cit. 2022-10-24]. ISBN 978-80-7603-304-7. Dostupné z: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/rizeni-pedagogickeho-procesu-i Kritéria kvalitní školy: www.kvalitniskola.cz Materiály projektu Cesta ke kvalitě: http://www.nuv.cz/ae/ramcove-vlastni-hodnoceni-skoly Studijní opory a e-booky zpřístupněné v MS Teams.
Doporučená literatura: Materiály ČŠI (Výroční zprávy, analytické zprávy mezinárodních šetření…) – www.csicr.cz TROJANOVÁ, I.: Ředitel a střední management školy, Portál Praha, 2014, ISBN 978-80-262-0591-3 STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ, 2016. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1001-6. TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|
|
||
Tematické okruhy:
V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. * Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.01.2025)
|