|
|
|
||
Student se seznámí s oblastí komunikace a narušené komunikační schopnosti; seznámí se se základními pojmy z oblasti logopedie - s předmětem vědního a studijního oboru, s jeho historií i současným systémem poskytování logopedické intervence v rezortu školství i zdravotnictví. Bude znát jednotlivé druhy a kategorie narušené komunikační schopnosti, seznámí se s vývojem řeči i jeho narušením. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
|
|
||
DVOŘÁK, J. 2007. Logopedický slovník. 3., upr. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007. KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kaitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J. Poruchy komunikačních schopností. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998, s. 36-44. ISBN 80-85931-51-6. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2012. - další literatura bude zadána na přednáškách Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
splnění vědomostního písemného testu, ke splnění je potřebých 75% správných odpovědí Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
Komunikace, komunikační kompetence, vědní obor, zabývající se patologií v komunikačním procesu, historie oboru logopedie, předmět vědního oboru. Systém logopedické intervence v České republice a ve světě. Ontogeneze řeči, patologie ve vývoji řeči, narušený vývoj řeči, vývoj řeči opožděný, vývoj řeči u jedinců s mentálním postižením, specificky narušený vývoj řeči. Fonetické a fonologické poruchy, možné přístupy k dětem s obtížemi ve vývoji artikulace. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2020)
|