| 
  | 
  | 
         ||
| 
 Předmět seznamuje studenty se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Probírána jsou klíčová témata filozofie výchovy, jejichž reflexe je nezbytná pro kvalifikovanou práci učitele. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce, přičemž jsou aktualizována nejrůznější etická dilemata v každodenní učitelské praxi.  
   Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)
                                
                                 
                            | 
         
  | 
         ||
| 
 Cílem předmětu je uvést studenty do současného diskurzu v oblasti filozofie výchovy a souvisejících témat. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)
                                
                                 
                            | 
         
  | 
         ||
| 
 semninární práce na téma etický kodex učitele Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
                                
                                 
                            | 
         
  | 
         ||
| 
 PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha : Institut sociálních vztahů, 2001. ISBN 80-85866-64-1. PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava : PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4. SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0 Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)
                                
                                 
                            | 
         
  | 
         ||
| 
 1. Vymezení filozofie výchovy. 2. Rozdíl přirozeného a teoretického postoje. 3. Rozdíl mezi vědeckým přístupem a přístupem filozofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci. 4. Specifičnost lidského tvora. 5. Komunikace a dialog. 6. Vymezení etiky. 7. Co rozumíme mravností, morálkou a etikou. 8. Různá pojetí pojmů a jejich historické předpoklady. 9. Etika v postmoderní době: principy a antinomie. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2010)
                                
                                 
                            | 
         
