|
|
|
||
Rozvíjí interpretační schopnosti posluchačů v této specifické oblasti, pěstuje vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka.
Témata:
- E-U-R - čtenářské kostky
- čtenářské strategie v MŠ - hledání souvislostí, předvídání, vizualizace, ...
- práce s ustálenými prvky
- čtenářský koutek a dětské knihovny v MŠ
- spolupráce rodiny, MŠ, knihoven
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Expected extent: 3 pages Reflection: Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Čeňková, J., Matoušek P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2013/2014. Dostupné online. Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013. MALÝ, Radek a Josef NEŠPOR. Lexikon českých nakladatelství dětské knihy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4503-8. MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka, 2004. ISBN 80-7185-669-X. Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014. REISSNER, Martin. Literatura pro děti a mládež 2016. V Brně: Moravská zemská knihovna, 2016. ISBN 978-80-7051-213-5. Cesty současné literatury pro děti a mládež: dotyky, kontexty, literatura pro mládež a didaktika. Slavkov u Brna: BM Typo, 2006. Ladění (BM Typo). ISBN 80-903339-9-0. Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů, 2009. ISBN 978-80-904218-3-7.
Internetové zdroje: http://www.zlatastuha.cz/ http://www.iliteratura.cz/Zanr/7/detska http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/literatura-pro-deti-mladez/predskolni-vek-do-6-let Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Práce (max. 3 strany formátu A4) 1) Jaká kniha mě zaujala a proč /knihy vydané po roce 1989, příp. na dotázání/ 2) Didaktický potenciál knihy 3) Aktivita s ní (cíl aktivity, její stručný popis, reflexe). Reflexe: •Jak se aktivita povedla
•Jak se líbila dětem
•Co se při této aktivitě děti naučily
•Co jsem se naučila/uvědomila já
•Co příští udělat jinak/lépe Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
1. Současná kvalitní česká nakladatelství knih pro děti 2. Kritéria pro výběr kvalitní dětské knihy 3. Ocenění za dětskou literaturu 4. Kampaně podporující dětské čtenářství 5. Wimmelbuchy, knihy pro dvouleté děti 6. Knihy zaměřená na téma jinakosti, práci s emocemi, smrti, barvy, příroda apod. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|