|
|
|
||
Předmět vychází ze současné reality našich škol a školských zařízení a klade důraz na postupy, jež může učitel ve své každodenní praxi uplatnit. Pozornost je věnována podstatným teoretickým otázkám násilí a šikanování s důrazem na příčiny jeho existence v dětských kolektivech. Podrobně jsou probírány konkrétní metody prevence a strategie řešení šikany, jakož i příčiny selhávání preventivních a represivních postupů. Součástí je též seznámení s institucionálními formami pomoci.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|
|
||
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|
|
||
Aktivní účast na prezenční části výuky, úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny). Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|
|
||
1. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. 2. Násilí a šikanování v dětských kolektivech - situace v ČR. 3. Příčiny delikventního chování dětí a mládeže. 4. Legislativní a metodická opatření pro prevenci a řešení školního šikanování. 5. Typické situace školního šikanování, kazuistiky. 6. Psychologie šikanujícího a šikanovaného. 7. Specifická a nespecifická prevence násilí a šikanování. 8. Detekce a diagnostika násilí a šikanování. 9. Způsoby intervence při zjištěné šikaně. 10. Profesionální týmová spolupráce při prevenci a řešení šikany. 11. Příklady dobré praxe, význam odborné supervize.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
|