Předmět je zaměřen na výzkumnou část bakalářské práce, konkrétně na metody zpracování dat výzkumného šetření i celé práce. Problematika je pojata tak, aby získané znalosti a dovednosti byly využitelné i obecněji při další manažerské práci řídících pracovníků ve vzdělávacích organizacích.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (16.09.2024)
Literatura
Základní literatura je uvedena u předmětu Seminář k závěrečné práci I.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1.vyd. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6. CHRÁSKA, M., HORÁK, F. Úvod do metodologie pedagogického výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP, 1989. 169 s. SPN Praha. CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta, Votobia, 2003. 130s. ISBN 80-7220-164-6. LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. 42 s. ISBN 80-7041-749-8.
Další doporučená literatura:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. 1. vyd. Brno: Paido, 1996. 130 s. ISBN 80-85931-15-X. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 278 s. ISBN 80-246-0030-7. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. 257s. ISBN 80-7076-798-8. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum Praha, 2004. 270 s. ISBN 80-7184-569-8. JANÍK, T., MIKOVÁ, N. VIDEOSTUDIE. Výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. 1. vyd. Brno: Paido, 2006. 154 s. ISBN 80-7315-127-8. HENDL, J. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza. Třetí, přepracované vydání. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. MAGNELLO, E., VAN LOON, B. Statistika. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-753-4. PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-468-7. PUNCH, K.F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál 2011. ISBN 978-80-7367-778-7. STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Brno: Sdružení podané ruce, 1999. 228 s. ISBN 80-85834-60-X.
Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (11.09.2020)
Požadavky ke zkoušce
Odevzdání schválené pracovní verze ZBP v požadované struktuře a rozsahu.
Poznámka: Distanční forma výuky a atestace - podle aktuální situace.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (16.09.2024)
Sylabus
Vypracování pracovní varianty teoretické a analytické části bakalářské práce na základě konzultací s vedoucí/m ZBP.
Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.