Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
Deskriptory -
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Odkaz: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a6b97c7e1892c410080f7fc27af1fe9ef%40thread.tacv2/1613227422470?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%226e6b82fe-b6f2-4e6b-be1b-7183ad5fd85f%22%7d
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9765
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (15.02.2021)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Aktivní účast ve výuce, 85% docházka, praktický test - akce záchrany, plavání pod vodou s lovením puku (bez brýlí), 25m tažení figuríny, uplavat 400m kraul, 200m plavání v oděvu, skok z 3m - ženy po nohou, muži střemhlav; ústní zkouška. Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
Activeparticipation,85% attendance,practicaltest -the actionrescueswimming underwaterwithhuntingthe puck, 25mmanikintow,to swim400 metersfreestyle, oral exam. Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.10.2019)
Literatura -
1. Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993
2. Karger, P. - Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha : VZS ČČK 2007
3. Miler, T.a kol. Záchranář - Bezpečnost a záchrana u vody. Praha : VZS ČČK 2007
4. ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 132 s. + 8 příloh. ISBN 80-247- 90491
5. KARGER, P., MILER, T. Novinky v záchraně tonoucích. Praha : Výcvik. centrum VZS ČČK. 11 s.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
1. Hoch,M.Swimming- theoryand methodology.Prague:SNP, 1993 2. Karger, P. -Kaufman, Z.Paramedic-first aid.Prague:CRC VRS2007 3. Miler,T.awheels.Paramedic- Safetyand Rescueby the water.Prague:CRC VRS2007 4.Čechovská, I.,Miller, T.Swimming.FirstedPrague:GradaPublishing, 2001.132pp. +8 annexes.ISBN80-247-90491 5.Karger, P.,Miller, T.Newsin rescuingdrowning.Prague:Training.CentreCRCCRC.11 pp.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
Požadavky ke zkoušce -
Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky) A. Teorie 1) Význam, úkoly a cíle plavání 2) Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo) 3) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí 4) Etapy plavecké přípravy - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností 5) Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku 6) Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ 7) Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání B. Metodika Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení) Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
Topics for swimming - (1 question from theory + 1 question from methodology) A. Theory 1) Importance, tasks and goals of swimming 2) Framework educational program, school education program - swimming lessons (key competencies, expected outcomes, curriculum) 3) Influence of swimming training on the development of individual key competencies 4) Stages of swimming training - didactic aspects of teaching, teaching methods, organizational forms, use of games in swimming lessons, safety aspects in teaching, swimming aids, training of swimming movements and skills 5) Methodological and didactic aspects of swimming lessons of younger school age children 6) Legislation of compulsory swimming lessons for children at primary school 7) Movement skills and their development in swimming B. Methodology Description of the selected swimming method - butterfly, breast and crawl sign including jump and individual turns (technique, biomechanical patterns of execution, methodology of training, preparatory exercises) Students have three attempts to end the subject.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
Sylabus -
Hygienické zásady a bezpečnost při výuce plavání. Záchrana tonoucího a způsoby dopomoci unavenému plavci. Nácvik záchranné akce - skok do neznámé vody, přiblížení, uchopení, narovnání, tažení tonoucího, vyndavání z vody a příprava na resuscitaci. První pomoc a resuscitace.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)