|
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2008)
Cílem předmětu je upevnění znalostí a dovedností z kurzu technika řeči I a zvládnutí hlasové hygieny a přirozené výšky mluvního tónu.
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2008)
Hůrková - Novotná, J - Makovičková, H. .......Základy jevištní mluvy I. a II. Praha 1984 Štembergová, Š...........Metodická příručka pro mluvní průpravu na 1. stupni LDO, Praha 1993 |
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2008)
seminář |
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2008)
Základní stupně techniky řeči a jejich metodika.
Stres a hlas.
Přirozená výška mluvního tónu.
Hlas a forte.
Hlasová hygiena - učitel, dítě.
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2008)
Kurz je určen pouze studentům, kteří absolvovali kurz Technika řeči I. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radmila Svobodová (05.10.2016)
KZ. TECHNIKA ŘEČI
každý student vytvoří vlastní hlasovou rozcvičku:
- libovolná zastřešující motivace (rámec ,téma)
- obsah: držení těla, dech, rezonance, svalový impuls pro hlas (práce svalů solární krajiny), artikulace, (případně i rozehřátí, zklidnění)
- vždy dvojice lidí, každý z dvojice vypracuje vlastní rozcvičku a realizuje ji se svou třídou (skupinou dětí I. stupně)
-.po realizaci a případných úpravách pošle svoji rozcvičku druhému ve dvojici (každý z dvojice tedy sám vypracuje jednu rozcvičku a realizuje ve své třídě + zreflektuje dvě – vlastní a svého partnera ve dvojici)
Výstupem je písemný materiál, který obsahuje: u vlastní rozcvičky:
1) zápis + instrukce - takové, aby člověk stejné odborné pokročilosti byl schopen podle nich vést tuto rozcvičku (pro partnera ve dvojici), obrázky, texty atd. potřebné k realizaci
2) odborné zdůvodnění jednotlivých kroků - teoretický rozbor toho proč se dané cvičení dělá, na co je zaměřeno, co se má v těle dít a proč
3) reflexe realizace jednotlivých kroků (co se ve třídě dělo, co se dařilo, úpravy atd.)
u rozcvičky partnera ze dvojice: 4) reflexe realizace jednotlivých kroků (co se ve třídě dělo, co se dařilo, úpravy atd.)
hodnotí se: motivace, stupně techniky řeči, odborné zdůvodnění jednotlivých kroků, detailnost stupňů, instrukce,reflexe.
odevzdává se vytištěné
Literatura:
Svobodová, Radka .....Základy techniky řeči pro (budoucí) učitele, PF UK Praha 1998
Štembergová – Kratochvílová, Šárka..Metodika mluvní výchovy dětí, STD Praha 1994 |