|
|
|
||
Kriteria pro výběr matematických úloh vhodných pro práci ve skupině; úlohy vhodné pro práci a současné učebnice matematiky;
klady a úskalí tvorby matematických modelů ve skupině;
tvořivost (v pojetí Sarrazyho)v práci skupiny;
způsoby hodnocení práce ve skupině (co proč a jak hodnotíme, kriteria hodnocení a jejich prezentace žákům); práce s dlouhodobým cílem;
práce ve skupúinách a představy rodičů o vyučování matematice;
změny motivace v průběhu skupinové práce;
komparace řešitelských strategií u jednotlivců a u práce skupin;
pozitiva a úskalí mluvené komunikace ve fázi řešení (nikoli přípravy, analýzy);
role otázky v práci skupin;
slovní zásoba a užití matematické symboliky - specifická skupina zadání pro skupinovu práci
nástroje k odstupňování náročnosti úkolu pro skupinu;
srategie "kaskády a schodů" v zadávání úloh;úlohy pro skupinovou práci jako součást didaktické struktury;
změny kooperace v průběhu řešení a vliv na výsledek práce;
typy kooperace ve skupině v závislosti na charakteru úkolu/řešeného problému;
typy kooperace v závislosti na složení skupiny (počet, dívky-chlapci, schopnosti členů, role členů skupiny vymezena/nevymezena);
užitý/požadovaný komunikačníkód řešení.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.01.2025)
|
|
||
Vybavit studenty potřebnými nástroji pro efektivní použití skupinového vyučování v matematice v ZŠ. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.01.2025)
|
|
||
Aktuální Drahanská, P. Učení prožitkem. 2022. Hanuš, R. Zážitkové pedagogické učení. Grada, 2009. Kaslová, M. Outdoorová matematika. Broumov : 2018. Kaslová, M. Outdoor mathematics. text pro studenty Erasmu na UK : 2024. Kaslová, M. Hry nejen v amtematice. Praha: UK PEDF pro CŽV, 2013. projekty/projektové vyučování v matematice (Kubínová; Coufalová) Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (30.01.2025)
|
|
||
Seminář ve formě dílny. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.01.2025)
|
|
||
100% účast, aktivita ve skupinách i v diskusi, seminární práce na vybrané téma k práci skupin v matematice s realizací na ZŠ Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.01.2025)
|
|
||
1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.01.2025)
|