|
|
|
||
Cílem předmětu Hra na nástroj v tomto typu studia je rozvoj technických, uměleckých a improvizačních dovedností v souvislosti s použitím nástroje v pedagogické praxi při výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Student si vytvoří při konzultacích s pedagogem individuální studijní plán, zahrnující výběr přednesových skladeb a časový harmonogram jejich nastudování. Obsahem předmětu je studium technického a přednesového repertoáru, výběr je dán mírou nástrojové vyspělosti studenta. Nastudování přednesové skladby z období baroka. Dále pak postupné získávání improvizačních dovedností, umožňující tvorbu klavírního doprovodu a nástrojové interpretace lidových i umělých písní ve výuce na ZŠ. V tomto semestru je výuka improvizace zaměřena na schopnost využití kadencí TSD a jejich stylizaci v souvislosti s charakterem písní. Ve hře na housle je prioritně sledována čistota intonace (písně a kratší skladby).
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|
|
||
V tomto semestru se zaměříme na dalších 5 písní, na úrovni II. stupně, ze zpěvníku Já, písnička, 2. díl, nebo 3. díl, či vlastní výběr na úrovni daného zpěvníku. Písně transponujeme do nejbližší toniny, přes mimotonální dominantu.
Z přednesových skladeb se zaměříme na období 20. a 21. století, s důrazem na českou tvorbu.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|
|
||
HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. 1.vydání. Praha : Edit, 1991. ISBN 80 - 9001 -77- 0. KLEINOVÁ, E., LAUDOVÁ, V. Klavírní škola pro SPgŠ. Praha : Supraphon, 1986. JUDOVINA-GALPERINA, T. B. U klavíru bez slz. Brno : Lynx 2000. ISBN 80-902932-0-4. NADEMLÝNSKÝ, E. 400 lidových a znárodnělých písní pro housle. Praha : SPN 1958 ŠEVČÍK, O. Škola smyčcové techniky op. 2, seš.1. Praha : SNKL 1956. ŠEVČÍK, O. Houslová škola pro začátečníky. seš. 2, 3, 4. Praha : SNKL 1956. BERAN, J. Národní písně op.14, seš. 4. Nástrojový repertoár dle technické vyspělosti studenta. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|