Pedagogická diagnotika a kazuistika I - OK0515211
|
|
|
||
Cílem první části tohoto předmětu je zorientovat se v pojmech vztahujících se k diagnostice-defenice, k pedagogické diagnostice, k jejímu uplatnění a funkci v předškolním vzdělávání. Otevřít předpoklady pro kvalitu diagnostiky a chyby v pedagogické diagnostice. Předmět bude zahrnovat přiblížení poruch (chování, emocí )se začátkem v dětství, které se mohou vyskytovat v MŠ. Druhá část předmětu se zaměří na řešení konkrétních případů chování, které přinášejí v pedagogické praxi problémy z pohledu učitele. Případy budou nahlíženy prostřednictvím zkušeností a názoru studijní skupiny. Příklady, které se nestačí diskutovat ve skupině studenti odevzdají, budou vyučujícím připomínkovány a poslouží jako podklad k zápočtu. Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2014)
|
|
||
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha.Portál, 2004. Munzarová,M. Lékařský výzkum a etika. Praha: grada, 2004. Svoboda, M. (ed)IPsychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2002 Train, A.Nejčastější poruchy chování. Praha: Portál, 2004. Zelinková,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. Mertin,V., Gillernová,I.Psychologie pro učitelky mateřských škol.Praha: Portál, 2010 Tomanová,D. Uvod do pedagogické diagnostiky. Olomouc:UP v Olomouci, 2006. Mezinárodní klasifikace duševních poruch a poruch chování - s počátkem v dětství. Psychiatrické centrum Praha, 2000. Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)
|