|
|
|
||
V rámci předmětu budou studenti vybaveni odbornými a uměleckými poznatky potřebnými pro práci vedoucího dětského hudebního souboru u dětí v předškolním věku. Tematická zaměření seminářů:
Problematika vytváření hudebních souborů ve škole a mimo školu, spolupráce s rodiči a s místními kulturními orgány.
Prověrka hudebnosti dítěte.
Hudba jako výrazný prostředek kultivace zpěvu a řeči předškolních dětí.
Výběr a nácvik repertoáru pro dětský hudební soubor(psychologická, umělecká a výchovná hlediska).
Metodické otázky pro zapojování dětí do pěveckých, instrumentálních, a hudebně pohybových činností.
Příprava, průběh a hodnocení vystoupení dětského hudebního souboru, hudebně osvětová práce v praxi, možnosti školy při podpoře souboru.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál, 2014, opravené 3. Vydání, s. 148. ISBN 80-7178-976-X. ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Hrajeme si s písničkou Praha Portál 2012 (+CD), ISBN 978-80-262-0097-0 HERDEN, J. Úpravy pro školní soubory. Praha:UK v v Praze-PedF, 2001. ISBN 80-7290-052-8. KULHÁNKOVÁ.E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-437-0. JENČKOVÁ, E. Hudební žerty s Mikulášem a čerty. II.Hudba v současné škole. Hradec Králové:Paseka,2003, ISBN 80-903115-1-2. BATĚKOVÁ, L., JURKOVIČ, P. Neseme, neseme májíček. Praha: Muzikservis, 2000, ISBN 80-86233-10-3. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky RAKOVÁ, M. ŠTÍPLOVÁ, L. TICHÁ, A. Zpíváme a tvoříme s malými. Brno: Albatros - Edika 2012.143 s. ISBN 978-80-266-0067-1 VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola ČOS,1997. VEREB.J.,VISKUPOVÁ,B. Rodinné písničky pro naše dětičky.Praha:Rolino, 2006, ISBN 80-901678-4-5. KMENTOVÁ, M. Logopedárium od A do Ž. Praha: FORUM s.r.o.,2015. ISBN 978-80-87983-02-7.
Hudební výchova: Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Studenti v roli vedoucích dětských hudebních souborů připraví písemně návrh na dvě vystoupení dětí předškolního věku pro rodiče. V rámci konzultace ho předloží a prezentují vyučujícímu (všechny zařazené písně jsou schopni zazpívat a zahrát s doprovodem na klavír, zamýšlený rytmický doprovod jsou schopni reprodukovat tleskáním.) Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|