Povinná literatura
1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)
2. PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998 nebo KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada 2007.
3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2017.
Další doporučená literatura
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.
HÁJKOVÁ, V.,STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání.Teorie a praxe. Grada 2010.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 2010.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.
KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.
LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál 2016.
MIKOVÁ, Š., STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál 2015.
STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009.
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál 2016.
TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.
TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007.
Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.
JANÍK, T. Akční výzkum pro učitele. Brno, PdF MU, 2003.
NEZVALOVÁ, D. Akční výzkum ve škole. Pedagogika, roč. LIII, 2003, č.3, s. 300-308.
el.zdroje k problematice inkluzivního vzdělávání:
https://cosiv.cz/cs/faq-pro-skoly/
https://www.inkluzivniskola.cz/
http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-inkluze
https://www.varianty.cz/inkluzivni-vzdelavani
Poslední úprava: Tomková Anna, doc. PhDr., Ph.D. (17.09.2018)