SP podpora os. s poruchou autist. spektra - OK0218219
|
|
|
||
Specifické deficity v oblasti tzv. triády - úvod do problematiky. Kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce
komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů,
typické projevy sociálního chování dětí s autismem ve vztahu k sourozencům, vrstevníkům, rodičům, známým, neznámým
lidem. Hra a herní dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí.
Diagnostika poruch autistického spektra. Psychoedukační profily, individuální hodnocení v jednotlivých vývojových
oblastech, výchovně-vzdělávací strategie, možnosti rozvoje jednotlivých funkčních oblastí.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998 HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7 JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001 NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995 PEETERS, T. Autismus. Od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha, Scientia, 1998 SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999 SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997 SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998 Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob s autismem. Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
|