PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Comparative study of education systems and teaching practice. - OEN2306037
Anglický název: Comparative study of education systems and teaching practice.
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 8
Rozsah, examinace: 0/4, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace - angličtina
Comparative study of education systems and teaching practice Presentation of the basic characteristics, principles and organization of the Czech education system. On the basis of reflection, analysis and practical knowledge, foreign students will develop their comparative skills, aiming on the French education system. Attention will be drawn to the problems of transformation of Czech primary school, teaching at primary and secondary level including the problems of integration of handicapped children and children with learning disabilities. The course will also introduce the types of undergraduate study for future teachers realized at the Faculty of Education of Charles University and the problems of teaching practice (basic forms of practice, associated school, mentor teacher, reflection and self-reflection, supervision etc.). As a part of the course, the students will participate on an observation practice in selected Czech schools and reflect on it. The seminar is adaptable to particular interests of the students.
Poslední úprava: ESSEROVK (30.05.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK