|
|
|
||
Tento volitelný předmět plní zčásti remediální, zčásti konsolidační i prohlubující funkci. Má též ovšem potenciál
motivační. Je zaměřen na primárně languové disciplíny. Propojuje teorii s praktickou analýzou, a tam, kde je to
náležité, využívá též konfrontačního pohledu. Posluchači se na výuce klíčově, aktivně podílejí, a to prostřednictvím
prezentací na vybraná zadaná témata, dále jejich vzájemnou oponenturou a následně analýzou konkrétních
autentických ukázek z hlediska příslušných okruhů. Dle potřeby se ve výuce kombinují prvky přednášky, semináře i
worshopu.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2015)
|
|
||
Graded credits will be given to students meeting the following requirements: a) Active participation in seminars (one missed seminar per semester is allowed) b) one presentation on a selected given topic (prior to the presentation in seminar, however, the paper has to be turned in in writing and acknowledged) c) one peer-reviewing of a collegue’s presentation on a selected given topic d) passing a credit test (composed of two parts equal in value, one verifying the relevant theoretical knowledge (max. 30 pts) and one verifying relevant practical analytical skills (max. 30pts); for a successful pass of the credit test, there is a minimum requirement of 42 pts (i.e., 70% in all). Not meeting conditions a) active participation, b) presentation and c) peer reviewing precludes the credit for the subject in the semester automatically. The grade is established on the result of the credit test.
Poslední úprava: Jančovičová Ivana, Mgr. (10.10.2016)
|
|
||
Crystal, D. (1995): The Cambridge Encyclopedia of the English Language (relevant chapters), Cambridge, CUP Dušková, L. et al. (1988): Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny, Praha, Academia Greenbaum, S., Quirk, R. (1990): A Student´s Grammar of the English Language, London, Longman Peprník, J. (2001): English Lexicology, Olomouc, UP Roach, P.(1983): English Phonetics and Phonology, Cambridge, CUP Yule, G. (1996): The Study of Language, Cambridge, CUP
K jednotlivým tématům bude doporučována též rozšiřující literatura, určená na prohloubení znalostí i zpracování prezentací.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2015)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet (i čtyři kredity) bude udělen na základě splnění následujících požadavků: Jedna prezentace na určené téma (ovšem předložená v písemné podobě a předem konzultovaná s vyučující) Jedna oponentura prezentace na předem určené téma Test ověřující instrumentální vědomosti (min. 75%) Analýza textu z hlediska probraných jevů Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2015)
|
|
||
1. Úvod - angličtina v historickém pohledu 2. Fonologie 3. Morfologie slovních druhů 4. Morfologie slovnědruhových kategorií 5. Lexikologie - slovotvorné postupy 6. Lexikální sémantika 7. Syntax jednoduché věty 8. Syntax souvětí 9. Souhrn - s využitím konfrontačního rozměru Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2015)
|