PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Educational Counselling - OEBPS13088
Anglický název: Educational Counselling
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 1/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OEN2313088
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
Anotace - angličtina
Course Annotation: The aim of the course is to provide students with information about the origin and development of educational counseling, about the current counseling system and new trends in counseling. Students are acquainted with the professional activities and tasks of individual counseling articles (educational counselor, school psychologist,etc.) and with the most frequently solved problems of elementary and secondary school pupils. Subject topics: • Counseling in the system of psychological disciplines. • Establishment and development of educational counseling in the world and in the Czech Republic. • Current system of educational counseling, legislation, new trends in counseling. • Activities and competencies of individual educational counseling articles: school counseling center: educational counselor, prevention methodologist, school psychologist and school special educator; pedagogical-psychological counseling center, special-pedagogical center, educational care center, institute of pedagogical-psychological counseling, non-profit organizations, pedopsychiatrist and medical facilities. The most common counseling solutions for school age problems: professional choice and choice of educational pathway, developmental learning and behavioral disorders, , neurotic difficulties, aggressive and antisocial behavior, school failure, developmental difficulties,children with special needs. .Cooperation with parents,other teachers and other institutions On line lectures: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10591
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK