|
|
|
||
Stručná anotace předmětu:
Cíl kurzu: Seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko - českém plánu. Na pozadí
seznámení s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché
věty dvoučlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou
sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky
ruštiny ve škole.
Obsah kurzu: Předmět skladby a její vztah k jiným jazykovědným disciplínám. Celková charakteristika ruského
syntaktického systému v porovnání s českým. Základní syntaktické jednotky. Charakteristika věty jako základní
syntaktické jednotky a její klasifikace z hlediska školní mluvnice a z hlediska moderních lingvistických směrů. Syntaktické
vztahy uvnitř věty. Strukturní modely jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné v sepětí se stránkou sémantickou,
s funkčním principem výběru jednotlivých modelů podle stylu řeči a s využitím ve vyučovací praxi. Slovosled a aktuální
členění. Stručný přehled různých syntaktických škol.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
|
|
||
Cíl kurzu: Seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko - českém plánu. Na pozadí seznámení s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky ruštiny ve škole. Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
|
|
||
Требования к студентам Предмет закончен экзаменом, состоящим из двух частей - письменной и устной. Чтобы поступить к устной части экзамена, необходимо сдать письменную часть. К экзамену допускаются только студенты, которые:
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2015)
|
|
||
odborná literatura: DANEŠ, F. Věta a text. Praha: Academia,1985. GREPL, M.; KARLÍK, P. Skladba češtiny. Votobia: Olomouc. 1998 HRBÁČEK, J. Nárys textové syntaxe spisovné češtiny. Trizonia: Praha,. 1994 Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.05.2013)
|
|
||
Предмет закончен экзаменом, состоящим из двух частей - письменной и устной. Чтобы поступить к устной части экзамена, необходимо сдать письменную часть.
Письменная часть экзамена: письменный тест Устная часть экзамена: ответы на экзаменационные вопросы по программе предмета
Предмет синтаксиса и его отношение к другим лингвистическим дисциплинам. Характеристика предложения как минимальной синтаксической единицы, классификация простого предложения. Синтаксические отношения в предложении. Структурные модели односоставного и двусоставного предложения. Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2014)
|
|
||
Předmět skladby a její vztah k jiným jazykovědným disciplínám. Celková charakteristika ruského syntaktického systému v porovnání s českým. Základní syntaktické jednotky. Charakteristika věty jako základní syntaktické jednotky a její klasifikace z hlediska školní mluvnice a z hlediska moderních lingvistických směrů. Syntaktické vztahy uvnitř věty. Strukturní modely jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné v sepětí se stránkou sémantickou, s funkčním principem výběru jednotlivých modelů podle stylu řeči a s využitím ve vyučovací praxi. Slovosled a aktuální členění. Stručný přehled různých syntaktických škol. Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2014)
|