|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Cílem předmětu je seznámit účastníky s aktualizovanými právními normami souvisejícími s ekonomickým řízením škol a ŠZ. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Základní: Interaktivní učebnice jako studijní opora pro asynchronní část (e-learning): https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/strategie-rizeni-vzdelavacich-organizaci https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/kultura-pr-vzdelavaci-organizace https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/marketing-management-ve-vzdelavani AUTORSKÝ KOLEKTIV (2009). Řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI Wolters Kluwer. BERG, G., POL, M., ed. (2005). Kultura školy: příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: Masarykova univerzita. DYTRT, Z. (2011). Manažerská etika v otázkách a odpovědích: jde morálka a úspěch v byznysu dohromady? Brno: Computer Press. EGER, L. (2021). Marketing školy [Online]. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. FOTR, J. (2012). Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada. GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2., rozš. české vyd). Brno: Paido. HEJLOVÁ, D. (2015). Public relations. Praha: Grada Publishing. CHVÁL, M. (2018). Na naší škole nám záleží: jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Praha: Portál. ICT metodik: http://www.metodik.cz/ KOTLER, P. a ARMSTRONG, G. (c2004). Marketing. Praha: Grada. MŠMT: Strategické a koncepční dokumenty (www.msmt.cz) PAULOVČÁKOVÁ, L. (2018). Marketing management ve vzdělávání. Elektronická publikace, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_fof_3/) PAULOVČÁKOVÁ, L. (2015). Marketing: přístup k marketingovému řízení (Vydání I). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. ŘEZÁČ, J. (2009). Moderní management. Brno: Computer Press. SLÁMEČKA, V. (2012). Manažerská etika: vysokoškolská učebnice. Praha: České vysoké učení technické v Praze. SMEJKAL, V. a RAIS, K. (2013). Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích (4., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Grada. Strategické řízení a plánování [online]. Dostupné z: https://projekty.nidv.cz/strategicke-rizeni Studijní materiály KAMV zaměřené na modul Teorie a praxe školského managementu včetně souboru studijních opor modulu Řízení školy ve znalostní společnosti projektu Profesionalizace KK SVĚTLÍK, J. (2009). Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. TRUNDA, J. a BŘÍZA, K. (2012). Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. VEBER, J. (2014). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press. VETEŠKA, J. a TURECKIOVÁ, M. (2020). Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost. VETEŠKA, J., M. TURECKIOVÁ a V. TROJAN. (Eds.) (2017). Aktuální přístupy managementu vzdělávání. Praha: Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ (2013). Moderní management v teorii a praxi. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press. Ostatní doporučená: COVEY, S. R. (2009). Vedení založené na principech. 1 Praha: Management Press. 304 s. ISBN 978-80-7261-202-4. PISOŇOVÁ, M. a kol. (2017). Školský manažment: Terminologický a výkladový slovník. Bratislava, Wolters Kluwer. PRŮCHA, J. (Ed.). (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. PRŮCHA J. a J. VETEŠKA (2014). Andragogický slovník (2., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Grada. ŠULEŘ, O. (2008). 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout? Brno: Computer Press. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Marketingové řízení školy: Prezenční část: ● pojetí marketingu a specifika marketingu ve vzdělávání, ● provázanost marketingu a managementu školy, ● marketingové řízení a marketingová strategie v oblasti vzdělávání, ● řízení vztahu s klienty v oblasti vzdělávání, cílové skupiny, ● implementace marketingu a kontrola. Distanční část (asynchronní, e-learning): ● analýza makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí školy, ● aplikace marketingového mixu ve škole. Management v podmínkách globalizace: Prezenční část: ● základní pojmy, ● hlavní projevy globalizace, ● pozitiva, negativa, příležitosti a hrozby globalizace. Distanční část: ● vliv globalizace na školství. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Zkouška se skládá z hodnocení dvou odevzdaných distančních aktivit a závěrečného testu. |