|
|
|
||
Předmět Didaktika Vv ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
Učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů.
V návaznosti na praktické zkušenosti studentů ve školách učí didakticky analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy.
Předmět představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu –
učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu. V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou
kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů a jevů doplňuje vědecké poznání.
Poslední úprava: Říhová Kristýna, Mgr., DiS. (10.09.2021)
|
|
||
vizuální kultura, obsah výtvarné výchovy, didaktická transformace, výtvarné úkoly, výtvarné činnosti Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
|
|
||
Fulková,M. (2008). Diskurzy umění a vzdělávání. Praha: H&H KItzbergerová a kol. (2020) Podkladová studie k revizi VV, dostupná zde http://www.nuv.cz/file/4302/
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012 FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997 KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. elektronický text TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011 FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010 KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000 Makovský, M. (2018) DIDAKTICKÉ MATERIÁLY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE A JEJICH ROLE V PROFESNÍM SPOLEČENSTVÍ UČITELŮ, UJEP ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999 ŠOBÁŇOVÁ, Petra, 2016. Realizované vs. předepsané kurikulum – reflexe kurikulární reformy a její implementace do praxe. In: Současný stav a perspektiy výtvarné výchovy.Olomouc: Česká sekce INSEA PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU 2017 TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005 Poslední úprava: Říhová Kristýna, Mgr., DiS. (12.09.2021)
|
|
||
Zkouška Poslední úprava: Říhová Kristýna, Mgr., DiS. (12.09.2021)
|
|
||
visuální kultura a obsahy výtvarné výchovy, didaktická analýza a reflexe Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
|
|
||
zkouška plnění průběžných úkolů, účast na seminářích V případě distanční výuky budou plánovaná setkání probíhat na platformě ms teams. Zkouška, pokud možno prezenční koloviální, bude založena především na obhajobě vlastní výtvarné řady inspirované konrétním tématem z vizuální kultury 20 a 21. stol. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|