Hra partitur I - OCM4171
|
|
|
||
Čtení a hra sborových partitur je závislá na pohotovosti sbormistra ve hře z listu, na dobré znalosti harmonie, a hlavně na dobře vycvičené sluchové, zejména harmonické představivosti a schopnosti harmonické a formální analýzy. Dále je důležité poučení o čtení not v různých klíčích, zejména altovém a čtení partů transponujících nástrojů. Pro formování harmonické i formální představivosti je nutné uvedení do základů číslovaného basu (generálbasu), tak jak byl používán v 17. a 18. století, jakožto základní hudební princip. Studium partitur pokračuje seznámením se s problematikou klavírních výtahů a různou klavírní stylizací doprovodů. Vzhledem k specializovanému studiu je hra partitur zaměřena na chrámové skladby (mše, requiem, moteta, oratoria). Poslední úprava: SEMERADO (23.11.2005)
|
|
||
Eben, P.: Hra partitur a a klavírních výtahů, Praha 1990 Modr, A.: Hudební nástroje, Supraphon, Praha 1982 Mattheson, J.: Grosse Generalbass Schule, Hamburk 1731 Heinichen, J. D.: Der Generalbass in der Composition, Dresden 1728 Partitury, příp. klavírní výtahy různých slohových období z oblasti duchovní a chrámové hudby Poslední úprava: SEMERADO (23.11.2005)
|