Předmět umožňuje studentům orientovat se v problematice specifických poruch učení. Pozornost je věnována zejména problematice osobnostních specifik žáků, systému vzdělávání a poradenství. Studenti sledují působení speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti a volené přístupy a intervence k žákům s SPU v rámci multidisciplinární spolupráce.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2018)
The course enables students to orientate in the topic of specific learning disorders. Specail emphasis is on specifics of education, specifics of personal development of pupils with SLD and counseling. Students will learn about approaches and interventions supporting pupils with SLD within the framework of multidisciplinary cooperation.
Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu
Tvorba reedukační pomůcky
Plnění průběžných úkolů zadávaných v rámci cvičení
Písmený návrh doporučení pro reedukaci a podpůrná opatření ve vzdělávání žáka s vybranou SPU na základě kazuistiky.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (07.10.2018)
Literatura
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2013) Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Brno: MU. BARTOŇOVÁ, M. (ed.) (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Paido. BLAŽKOVÁ, R a kol. (2000) Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido. ELLIOTT, J., & PLACE, M. (2002). Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie (Vyd. 1.). Praha: Grada KOCUROVÁ, M. (2002) Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy Pelhřimov. Dobrá Voda. 2002. MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie. Jinočany: HaH MICHALOVÁ, Z. (2001) Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, MUNDEN, A.(2002) Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha. Portál NOVÁK, J. (1997) Dyskalkulie. Praha: Augusta. POKORNÁ V. (2010) Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha : Portál PORTEŠOVÁ, Š. (2011) Rozumově nadané dítě s dyslexii. Brno : Portál. SERFONTEIN, G. (2000) Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál. REIFOVÁ, S. (1999) Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha. Portál. SINDELAROVÁ, B. (2001) Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál. SELIKOWITZ, M. (2000) Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada, TRAIN, A. (1997) Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení. Praha: Portál ZELINKOVÁ, O. (2017) Dyspraxie. Praha: Portál
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.09.2018)