|
|
|
||
Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i
získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová
dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu.
Bude ozřejměn pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními
poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií. U každého druhu narušení získá poznatky o
etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie.
Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační
schopnosti.
Poslední úprava: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.06.2018)
|
|
||
Povinná literatura: BOČKOVÁ, B. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Brno: MU, 2011- ISBN 978-80-210-5609-1. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4. NEUBAUER, K. a kol. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých - diagnostika a terapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-159-4. Doporučená literatura: DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaedia clinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8. LOVE, R:J., WEBB, W. G. Mozek a řeč. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807367-464-9. MORALES, R.C. Orofaciální regulační terapie – metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0. NEUBAUER, K. a kol. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých - diagnostika a terapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-159-4. Poslední úprava: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|