|
|
|
||
Charakteristiky specifických minorit znevýhodněných osob: etnické minority, jazykové minority, minority sociálně znevýhodněných, náboženské minority a kulturní minority. Charakteristika jednotlivých minorit, statistické údaje o jejich výskytu a demografické rozložení. Možnosti integrace a inkluze minorit. Principy multikulturní výchovy u nás a ve světě. Metodiky, didaktiky práce s minoritami. Edukační podpora ze strany škol a školských zařízení pro vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Integrace, poradenství a sociální podpůrné systémy. Uvedení společnosti do multikulturního stavu.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.11.2006)
|
|
||
Matějček ,Z.: Pozitivní a negativní faktory v socializaci dítěte. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno: Fak.soc. studií MUNI. 2003.ISBN 80-85947-82-X.65-71 PRŮCHA,J.:Multikulturní výchova: teorie-praxe-výzkum. Praha:ISV, 2001. ISBN 80-8566-72-2 Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing, 2000, s. 75. ISBN 80-7169-528-9. Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, s. 84., ISBN 80-247-0277-0. Šotolová, Eva: Příchod Romů do Evropy. In: Romové - reflexe problému. Soubor textů k romské problematice. Praha: SOFIS - Sdružení pro humanitní výchovu a vzdělávání, 1997, s. 52 - 106. 2. vydání 1998 s. 52 - 106.(50%) ISBN 80-902439-0-8. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.11.2006)
|