| 
 | 
 | 
| 
 | ||
| Uvedení do problematiky patologie v oblasti primárních funkcí a sekundárních funkcích (řeči, jazyka, komunikace) ve 
všech věkových kategoriích  v následující struktuře 
o	Terminologie
o	Historie 
o	Výskyt, incidence, prevalence
o	Definice 
o	Symptomatologie, syndromologie
o	Etiologie, patogeneze 
o	Klasifikace
o	Uvedení do terapie a rehabilitace
1	Uvedení do patologie, vztah normy a patologie , Porucha impresivní složky , porucha pragmatické složky,  
2	Dyslalie 
3	Vývojová dyzartrie, verb. Vývoj. Dyspraxie, MFP, fonologické výv. Poruchy 
4	Porucha zvukové stránky řeči , rhinophonie, palatolalie 
5	OVŘ
6	Dysfázie, dětská afázie
7	Dysfluence,koktavost, brebtavost 
8	Mutismus 
9	Symptomatické vady MR, EPI, pervazivní, ZP, SP, ADHD,
10	Poruchy řeči v dospělosti - přetrvávající
11	Afázie získaná, demence
12	Dyzartrie, dysfagie 
 Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie I. Brno : Paido, 2. přepracované vydání, 2000, 94 s., ISBN 80-85931-88-5. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. Brno : Paido, 1998, 101 s., ISBN 80 - 85931-62-1. KLENKOVÁ, J. Poruchy komunikačních schopností. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998, s. 36-44. ISBN 80-85931-51-6. KLENKOVÁ, J. Komunikační schopnosti vývojově postižených dětí - dětí s DMO v raném věku. Speciální pedagogika, 2002, roč. 12, č. 3, s. 190-196. ISSN 1211-2720. KLENKOVÁ, J. Vývoj komunikačních schopností dětí v raném věku, komunikační interakce matka-dítě. Komenský, 2002, roč. 127, č. 1, s. 38-40. ISSN 0323-0449. KLENKOVÁ, J. Symptomatické poruchy řeči. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. OHNESORG,K. Fonetika pro logopedy. SPN Praha 1974 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (22.05.2006)
                                
                                 | 

