|
|
|
||
Kresba jako svébytný projev výtvarné kultury. Přípravná a definitivní kresba,
proměny jejího chápaní. Význam portrétu a zobrazení lidské postavy
v mezilidské komunikaci.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Prohlubovat praktické a teoretické znalosti v oboru. Vymezení oboru kresba. Hledání smyslu kresby v současném výtvarném provozu. Příprava a vytvoření závěrečných prací v letním semestru. Pochopit význam zobrazování lidské figury a portrétu pro vnímání a prožívání reálného světa. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Hlaváček,K.: Kompozice podle R.Arnheima.Praha 1995
Mirko,Z.: Základy výtvarného názoru,Praha 1992 Karkanová,H.: Současná česká kresba, Moravská gal.Brno 1990 Potůčková,A. : 100+1 uměleckých děl z 20 stol. ČMVU,Praha 2000 Wittlich,P., Nešleha: Monografie nakl. gallery, 2004 Bor, D.Ž. :Napříč královským uměním,Trigon,Praha 1995 Aktuální výstavy, monografie, per. tisk
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Účast na seminářích, předložení všech cvičení, domácí práce. Požadavky ke zkoušce: Figurální kompozice účast na výuce, předložení studijních kreseb Forma zkoušky : ústní a praktická Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Klíčová slova : informace, realita, člověk, média, konvence, komposice, materiál, informace, iluze, realita Teorie : Možnosti kresby a kresebného projevu ve výtvarném provozu. Co je stálé a co proměnné ve vytváření lidského obrazu a jeho vnímání.
Praxe : 1/ Výběr námětu. 2/ Přípravné kresby, studie, kompoziční návrhy. 3/ Zvolení technologie a velikosti závěrečné práce, nebo prací. 4) Vyhotovení závěrečné práce. Zadaný úkol: vytvořit autoportrét, student muže použít i netradiční postupy. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|