Propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce (vedení celého dne, realizace tématického celku, projektu) v předškolním zařízení. Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku.
Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické praxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku. Náplní praxe je naučit se vyhodnocovat interakce mezi učitelkou a dětmi a mezi dětmi vzájemně a efektivně výsledky evaluace využívat pro plánování a realizaci vzdělávací práce v předškolním zařízení.
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Cíl předmětu
Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku (připravit, realizovat a reflektovat vzdělávací projekt pro děti předškolního věku)
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Metody výuky -
2 týdny praxe v předškolním zařízení
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
practice
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Požadavky ke zkoušce
stoprocentní účast studenta v rozsahu celé pedagogické praxe (omluvená neúčast musí být po dohodě nahrazena), student předkládá vyplněný docházkový list podepsaný učitelkou v MŠ, kde plnil praxi;
80% účast studenta na výuce
předložení pedagogického deníku (dokumentování přípravné fáze, vlastní realizace, reflexe, sebereflexe projektu nebo týdenní vzdělávací práce v mateřské škole) ve stanoveném termínu
splněné požadavky vedoucího praxe a prezentace praxe studenta ve výuce dle pokynů vedoucího praxe a ve stanoveném termínu
pozitivní hodnocení studenta učitelkou MŠ, kde student plnil praxi
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Sylabus
- konstituovat osobitý učitelský přístup jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích pedagogických kompetencí) - připravit, zrealizovat a zreflektovat vlastní tématický celek či projekt (vzdělávací práci v rozsahu 1 týdne) - ověřit si začátečnickou učitelskou způsobilost - význam sebereflexe (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností) - hledání vztahu k teorii
Poslední úprava: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)