|
|
|
||
Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a dovednostmi při práci s interaktivní tabulí, tablety, programovatelnými stavebnicemi a programovatelnými hračkami. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky. Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (30.01.2017)
|
|
||
Ústní zkouška: 1. rozbor zpracovaných úkolů prezenční části - tj. zpracování úkolů plynoucích z prezenční části výuky (základní podklad k ústnímu zkoušení) 2. zkouška z témat plynoucích z prezenční části a a doporučených materiálů Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (30.01.2017)
|
|
||
Interaktivní tabule a digitální učební materiály · Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky · Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití, Softwarová podpora · Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi · Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli
Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky · Možnosti a význam využití programovaných hraček · Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)
Programovatelné stavebnice a jejich aplikace · Možnosti a význam využití robotiky ve vzdělávání · Teoretická východiska edukační robotiky · Pedagogické přístupy uplatňované v edukační robotice (např. konstruktivní, projektový, problémový, kolaborativní aj.) · Edukační robotika v kontextu konstruktivismu a konstrukcionismu · Sady a stavebnice využitelné v rámci edukační robotiky
Tablety a možnosti využívání multimediálních prvků · Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání · Teoretická východiska a praktická práce s tablety Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (16.04.2017)
|