|
|
|
||
Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného
projevu dětí a dospívajících.
Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.
Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a
výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů.
Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.
Výtvarná výchova ve školní praxi, kurikulární dokumenty současné české výtvarné výchovy.
Poslední úprava: KITZL8AP (30.09.2015)
|
|
||
Cíle předmětu:
Seznámení s vývojovými proměnami názorů na dětský výtvarný projev. Poznání s možností rozvíjení a kultivace dětského výtvarného projevu. Znalost zásad hodnocení a klasifikace dětského výtvarného projevu.
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7 HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005 ROESELOVÁ, V. : Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha : Ped F, 2001. ROESELOVÁ, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 2001. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. Praha, UK Ped F 1994 UŽDIL, J.: Mezi uměním a výchovou. Praha : SPN, 1988.
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Požadavky ke kontrole:
Seminární práce Klasifikovaný zápočet: Kritická reflexe vývojových proudů, koncepcí a tendencí v oblasti rozvíjení dětského výtvarného projevu. Prezentace poznatků teoretického studia a jejich praktická reflexe v určených termínech.
Poslední úprava: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
Klíčová slova:
Dětský výtvarný projev, hodnota, hodnocení, klasifikace, diagnostika; proudy, tendence, pedagogický konstruktivismus. sylabus: Výtvarný projev jako zájmová činnost, jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících. Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých. Vývoj zájmové výtvarné činnosti ve 20. a na počátku 21. století. Formulování náhledů na dětský výtvarný projev (vnímání a reagování na podněty umění a kultury, vizuální orientace a výtvarné myšlení, rozmanitost projevu, tvořivost) v proměnách významných názorových proudů. Konstruktivní metody a jejich současná aplikace. Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|