Dílna I - modelování I - OB2321010
| 
 | 
 | 
| 
 | ||
|    Volitelný předmět má umožnit studentům, kteří v předcházejícím studiu neměli možnost rozvoje výtvarných dispozic v 
oblasti modelování, aby se důkladněji seznámili s materiály, postupy a technikami prostorové plastické tvorby.
     Studijní modelování přírodních a umělých tvarů a objektů, vystižení tvarových charakteristik a objemů, poměrů 
jednotlivých částí a celku, tektonika a výstavba tvaru, podřízení částí celku.
     Modelování ve skutečném, zmenšeném a zvětšeném měřítku. 
     Plnoprostorová a reliéfní studie. Analyticko-syntetická studie lidské lebky a postavy.
 Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Cíl výuky: Seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování a tvarování. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
                                
                                 | 
| 
 | ||
|  PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu.  Academia, Praha 2004
 ROESELOVÁ, V.: Techniky ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1996. ŠTECH, V.V.: Rozprava o reliéfu. HSU, Brno 1956. ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN, Praha 1987. ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. SPN, Praha 1997. 
 
 
 
 
 
 
 
 Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.02.2010)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Požadavky k zápočtu: Účast na seminářích, splnění jednotlivých seminárních úloh Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Sylabus: rozvíjení projektů z předmětu modelování, technická spolupráce na realizaci objektů. Průběžné sledování současné výtvarné scény. Klíčová slova: Socha, plastika, reliéf, proporce, hlína, papír, hmota, tvar, objem, vícepohledovost, variace Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
                                
                                 | 

