Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2010)
Posláním studijního předmětu propedeutického charakteru Matematika I je dosáhnout jisté úrovně matematických znalostí a
dovedností studentů nezbytné pro řešení vybraných matematických úloh potřebných ke studiu odborných předmětů
zařazených do studijního programu oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání. Předmět se orientuje na
takové matematické poznatky a postupy, jejichž zvládnutí je nezbytným předpokladem pro práci studentů v navazujících
odborných předmětech jako např. Algoritmizace a programování, Informatika, Fyzika. Některá témata jsou zařazena pro
sjednocení znalostí středoškolské matematiky studentů přicházejících z různých typů škol.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
The aim of this mostly propedeutic character of Mathematics I. is to better prepare students for subjects of approbation. The subject includes themes, that represents base for next subject's study (incl. Programming, Informatics, Physics). Some themes are included to standardize knowledge of high-school mathematics of students from different school types. The subject is orientated on demanded mathematical knowledge and procedures, it's mastering is necessary prerequisite for further student's work in following field subject and it's good starting point for enhance student's competences for using chosen calculating methods and applications the part of discrete mathematics.
Literatura
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
COUFAL, J., KLŮFA, J. Učebnice matematiky I. Praha : VŠE 1996.
HRUŠA, K., DLOUHÝ, Z., ROHLÍČEK, J. Úvod do studia matematiky. Praha : SPN, 1997.
KOLÁŘ, J., ŠTĚPÁNKOVÁ, O., CHYTIL, M. Logika, algebry a grafy. Praha : SNTL, 1989.
MATOUŠEK, J., NEŠETŘIL, J. Kapitoly z diskrétní matematiky. Praha : Carolinum, 2000.
POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. Praha : PROMETHEUS, 1997.
ŠMARDA, B. Lineární algebra. Praha : SPN, 1985.
ŠTĚPÁN, J. Formální logika. Olomouc : FIN, 1995.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
· Aktivní práce v seminářích
· Příslušné vědomosti za všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů
· KZ se skládá z části písemné a ústní. Písemná část bude mít formu početního řešení příkladů. Úspěšné zvládnutí písemné části je nutným předpokladem pro postoupení k ústní části zkoušky. Ústní část bude zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí v rozsahu výuky.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (10.10.2016)
- matematická logika - číselné soustavy, dvojková a šestnáctková soustava, základní operace a převody - teorie množin - rovnice a jejich soustavy, matice a determinanty - vektorová algebra - analytická geometrie v rovině
- analytická geometrie v prostoru
- kuželosečky
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2010)
The aim of this subject is to improve student's knowledge and competences from the field of mathematical logic, numeric systems, sets, operations with numeric and data types, symbolical expressions, functions framework, graphs and projections and to teach them mathematical knowledge in technical practice.