|
|
|
||
Cíle předmětu : Pochopit širší pedagogicko-psychologické závislosti realizace zájmových činností. Získat dovednosti stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro rozmanité věkové kategorie.
Psychologická podstata zájmových činností:
Vymezení pojmu zájem, vztah zájmů, potřeb a schopností, otázka přiměřenosti, zájmy z ontogenetického hlediska, funkce zájmů a zájmových činností v životě člověka, činitelé ovlivňující vývoj zájmů.
Zájmové činnosti v širších pedagogických souvislostech :
Cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, zájmové činnosti spontánní a organizované, organizační formy zájmových činností, způsoby motivace k zájmovým činnostem, řešení vztahu mezi principem dobrovolnosti a pedagogického ovlivňování.
Vedení zájmových útvarů:
Zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny, přehled subjektů realizujících organizované zájmové činnosti, osobnost vedoucího zájmových útvarů ( zvl. podíl odbornosti a sociálních dovedností, sociální role), struktura schůzky zájmového útvaru, příprava vedoucího na schůzku, participace členů zájmového útvaru na přípravě, realizaci a hodnocení činností, způsoby řešení neobvyklých výchovných situací, základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.
Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je představit zájmy a zájmové činnosti, ukázat je jako soubor orgnizovaných i volnočasových cílevědomých aktivit, jimiž jedinci rozvíjí své potřeby, zájmy a schopnosti. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (16.12.2012)
|
|
||
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času.Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování.Praha : Portál, 2002. HÁJEK, B. , HOFBAUER, B. , PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : PF UK, 2003. ISBN 80-7290-1 Školská zařízení pro zájmové vzdělávání.Soubor metodických textů k činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže, školních klubů, školních družin. Praha : MŠMT, 2002. Výukové programy v činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže.Praha : IDM MŠMT, 2003. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN-80-7178-463-X Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
|
|
||
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na seminářích a absolvování ústní zkoušky. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.12.2010)
|