Environmentální vzdělávání - OB2314019
|
|
|
||
Cílem předmětu je upozornit studenty na současné globální problémy životního prostředí s akcentem na subjektivní vnímání životního prostředí a jeho vlivu na zdraví.
I.-Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféra, hydrosféra, pedosféra), společná zodpovědnost za životní prostředí. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí. Vztah stát, průmysl a spotřebitel.
II.- Nezbytnost provázanosti ekologického myšlení a sociálních věd. Psychologie a ekologie, vnímání životního prostředí. Životní prostředí jako zdroj informací. Životní prostředí a zdraví. Sociální systém a životní svět, životní prostředí a mezilidské interakce, lidské teritoriální chování, problém přelidnění, ekologická psychologie soukromí.
Životní prostředí a děti.
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
ČERNOUŠEK, M. Psychologie životního prostředí. Praha: Karolinum, 1992. MOLDAN, B. Ekologie, demokracie, trh. Praha: Informatorium MŽP ČR, 1992. PALATÝ, J. Toxikologie a životní prostředí, Praha: VČHT FTOP, 1993. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů člověka. Praha: Akademia, 2000. KOHÁK, E. Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. KELLER, J. Až na dno blahobytu: (ke společenským kořenům ekologické krize) Brno: Hnutí Duh, 1993. KOHÁK, E. Závod s časem: Texty z morální ekologie. Praha: Torst, 1996 KOLÁŘSKÝ, R. Filosofie a současná ekologická krize. Praha: Filosofia, 1998. LORENZ, K. Odumírání lidskosti. Praha: Mladá fronta, 1997. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|