|
|
|
||
Zdokonalování základních návyků při kolektivní hlasové výchově ve sboru, při nácviku a interpretaci sborového repertoáru. Aplikace získaných teoretických poznatků a praktických dovedností při studiu a rozboru partitury z hlediska její pěvecké obtížnosti. Ověřování vlastních interpretačních názorů v nácviku sborových skladeb a v následné diskusi. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (12.09.2018)
|
|
||
FEDOR, V., VRCHOTOVÁ - PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Supraphon Praha-Bratislava 1969. KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru I. Praha : Karolinum, 1988. 304 s. ISBN 80-7184-556-6 KOLÁŘ, J.; ROB, J.; ŠTÍBROVÁ, I. Sborový zpěv a řízení sboru I. Netolice, 2009: Jc-Audio hudební vydavatelství a nakladatelství . ISBN 978-80-87132-06-7. VRCHOTOVÁ - PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu. Fakulta pedagogická. Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (12.09.2018)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: průběžně orientace v probírané problematice. Praktické výstupy ve smíšeném, ženském nebo komorním fakultním sboru s následným rozborem. Rozezpívání s klavírem včetně transpozicí, rozezpívání bez klavíru. Udávání tónů pomocí ladičky. Písemně: komentovaný písemný zápis rozezpívání pěti různých pěveckých sborů (mužský nebo ženský,dětský, smíšený), rozsah 5 -10 cvičení. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (12.09.2018)
|
|
||
Každý student si připraví dva výstupy v semináři: 1. Hlasová kultura a rozezpívání vybraného pěveckého sboru. Historie souboru, repertoárové zaměření, koncertní činnost. Charakteristika rozezpívání v tomto sboru sboru a výcvik hlasové kultury. Písemné zpracování a přednesení v semináři doplněné ukázkami interpretace na CD. 2. Srovnávací interpretace libovolně vybraného sborového díla (porovnání nejméně dvou zvukových záznamů). Další náplň seminářů: rozezpívání sboru, pěvecká cvičení teoreticky i prakticky. Intonační výchova v pěveckém sboru. Souvislosti nepřesné intonace sboru s nedostatky v pěvecké výchově. Aplikace získaných teoretických poznatků a praktických dovedností při studiu a rozboru partitury z hlediska její pěvecké obtížnosti a výběr vhodných hlasových cvičení řešících danou problematiku. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (12.09.2018)
|