|
|
|
||
Cílem jazykového semináře je procvičovat a rozvíjet komunikativní dovednosti studentů ve francouzštině. Prohloubit práci s různými typy textů, zaměřit se na jejich zevrubné pochopení a následnou reprodukci; rozšířit konverzační okruhy a znalost francouzských reálií; pracovat s audio a video nahrávkami pro nácvik poslechu a porozumění mluvenému slovu; procvičovat samostatný ústní a písemný projev, překlad, resumé, exposé, diktát. Upevňovat vybrané problémové gramatické jevy v kontextu diskurzu. Samostatné vystoupení studenta formou krátkého exposé několikrát za semestr.
Výuka a práce v semináři se bude opírat o francouzskou metodu ALTER EGO 5 včetně práce s Cahier d´activités, kde je procvičována gramatika v praxi. Studenti budou pracovat s oběma učebnicemi v tištěné podobě, je proto nutné, aby měli učebnici při výuce k dispozici.
Poslední úprava: Listíková Renáta, PhDr., Dr. (14.09.2018)
|
|
||
Učebnice kurzu: Michel Guilloux, Cécile Herry, Sylvie Pons, Alter Ego 4+ a 5 včetně Cahier d´Activités, Hachette 2010 Doplňkové materiály: Eliane Grandet, Martine Corsain, Marie-Louise Parizet: Activités pour le Cadre commun - Niveau B2-C1, Cle International, 2006. ediční řada "Grammaire progressive du français" a "Le nouvel Entrainez-vous", Clé International ediční řada "Les 500 exercices...", Hachette Fle ediční řada Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices, à partir de niveau intermédiaire B. Chovelon, M. Barth, Expression et style. Francais de perfectionnement.Grenoble : PUG, 2002
Internetové zdroje: www.tv5monde.com www.apprendre.tv www.rfi.fr www.radio.cz/fr www.fle.fr www.francparler.org www.aefe.fr www.difusion.com www.1jour1actu.com
Slovníky: Le Petit Robert de la langue française - version papier ou/et électronique sur CD-Rom, édition de 2010 et suivantes http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais http://www.dictionnaire-synonymes.com/ http://www.le-dictionnaire.com/ Poslední úprava: Listíková Renáta, PhDr., Dr. (14.09.2018)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), průběžné plnění, případně odevzdávání úkolů dle požadavků vyučujícího, systematická práce s učebnicí Alter Ego 4 a 5 (zvládnout slovem i písmem lexikální a gramatickou látku z probraných dossiers i z těch, které byly probrány v minulých ročnících), osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, které budou na programu. Min. 65% úspěšnost v závěrečném testu, který bude vycházet z probraných jevů a témat. Části zápočtového testu: compréhension orale - dictée, compréhension écrite, grammaire, expression écrite, traduction. Poslední úprava: Listíková Renáta, PhDr., Dr. (14.09.2018)
|
|
||
Dále prohlubovat jazykové kompetence získané během předchozích kurzů (Analýza I.-IV.), rozvíjet komunikativní dovednosti a rozšiřovat konverzační okruhy (úroveň B2/C1 dle SERRJ). Rozvíjet pohotovost a orientaci ve francouzsky mluvícím prostředí, porozumět francouzskému mluvenému i psanému projevu. Dbát na správnou výslovnost jak na úrovni segmentální, tak suprasegmentální. Komplexní procvičování jazykových kompetencí za pomocí diktátu a překladu z i do francouzského jazyka. Návaznost na práci s metodou ALTER EGO v minulých ročnících a postup výuky podle Alter Ego 5 (první 2 - 3 dossiers) Poslední úprava: Listíková Renáta, PhDr., Dr. (14.09.2018)
|