PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
RWCT v komunikační a slohové výchově - OB2303V06
Anglický název: RWCT in Communicative Education
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Blanka Staňková
PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem semináře je seznámit studenty s filosofií programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), s metodami aktivního učení a s možnostmi využití těchto metod v hodinách komunikační a slohové výchovy. Studenti se naučí, jak pomáhat žákům, aby chtěli psát a mluvit. Na základě vlastního prožitku zjistí, jak jsou psaní a diskuse úzce propojeny s myšlením a jak je lze také jako nástroj myšlení ve škole využít. Naučí se spojit výuku ke klíčovým kompetencím s výukou obsahu oboru (učiva).
Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
Literatura

Fischer,R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 1997

Učím s radostí.(Ed.N.Rutová):o.s.Kritické myšlení a SbS ČR v Agentuře STROM,Praha 2003

Tomková,A.: Program Čtením a psaním ke krit. myšlení v primární škole. UK, Praha 2007

Hájková,E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. UK, Praha 2008

Kolář,Z.,Šikulová,R.: Vyučování jako dialog. Grada, Praha 2007

Časopis Kritické listy (www.kritickemysleni.cz)

Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast (tolerovány 2 absence), anotace jedné knihy z doporučené literatury, esej na zadané téma, příprava na vyučovací jednotku s využitím metod RWCT a zpracování dvou reflexí k přípravám kolegů dle zadaných kritérií. Odevzdání práce ve dvou tištěných exemplářích v semináři 27. 4. 2015, 4. 5. 2015 odevzdání dvou reflexí k přípravám kolegů, 11. 5. 2015 odevzdání konečné verze práce v tištěné formě vyučujícímu a v elektronické formě do kurzu v moodlu.

Struktura práce
Ročník:
Délka vyučovcí jednotky:
Cíle vyučovací jednotky: a) na úrovni předmětu, b) na úrovni klíčových kompetencí, c) na úrovni průřezových témat

Popis lekce
1) Evokace
2) Uvědomění si významu informací
3) Reflexe

Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK