|
|
|
||
Cílem semináře je seznámit studenty s filosofií programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), s metodami aktivního učení a s možnostmi využití těchto metod v hodinách komunikační a slohové výchovy. Studenti se naučí, jak pomáhat žákům, aby chtěli psát a mluvit. Na základě vlastního prožitku zjistí, jak jsou psaní a diskuse úzce propojeny s myšlením a jak je lze také jako nástroj myšlení ve škole využít. Naučí se spojit výuku ke klíčovým kompetencím s výukou obsahu oboru (učiva).
Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Fischer,R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 1997 Učím s radostí.(Ed.N.Rutová):o.s.Kritické myšlení a SbS ČR v Agentuře STROM,Praha 2003 Tomková,A.: Program Čtením a psaním ke krit. myšlení v primární škole. UK, Praha 2007 Hájková,E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. UK, Praha 2008 Kolář,Z.,Šikulová,R.: Vyučování jako dialog. Grada, Praha 2007 Časopis Kritické listy (www.kritickemysleni.cz) Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Aktivní účast (tolerovány 2 absence), anotace jedné knihy z doporučené literatury, esej na zadané téma, příprava na vyučovací jednotku s využitím metod RWCT a zpracování dvou reflexí k přípravám kolegů dle zadaných kritérií. Odevzdání práce ve dvou tištěných exemplářích v semináři 27. 4. 2015, 4. 5. 2015 odevzdání dvou reflexí k přípravám kolegů, 11. 5. 2015 odevzdání konečné verze práce v tištěné formě vyučujícímu a v elektronické formě do kurzu v moodlu. Struktura práce Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|