|
|
|
||
Seminář bude zaměřen na práci s žáky, kteří jsou v českém jazyce neúspěšní z různých důvodů (poruchy učení, žák-cizinec, vztah žáka k vyučovacímu předmětu, kognitivní náročnost učiva, nedostatečná komunikační kompetence aj.). Pozornost bude věnována výsledkům mezinárodních srovnávacích testů a příčinám nízké úspěšnosti českých žáků i příčinám neúspěchu žáků v průběhu středoškolského vzdělávání. Podstatný úsek se zaměří na hodnocení v českém jazyce - metodika na tvorbu písemných prací a testů.
Požadavky k zápočtu: aktivní účast v seminářích, plnění společného úkolu (konkretizace na prvním semináři), povolena jedna absence (důvod netřeba dokládat).
Účast na posledním semináři je povinná.
Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Seminář bude zaměřen na práci s žáky, kteří jsou v českém jazyce neúspěšní z různých důvodů (poruchy učení, žák-cizinec, vztah žáka k vyučovacímu předmětu, kognitivní náročnost učiva, nedostatečná komunikační kompetence aj.). Pozornost bude věnována výsledkům mezinárodních srovnávacích testů a příčinám nízké úspěšnosti českých žáků i příčinám neúspěchu žáků v průběhu středoškolského vzdělávání. Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Seminář bude zaměřen především na praktickou činnost s žákovskými komunikáty. K tomu je předepsána znalost těchto dokumentů: Výsledky šetření PISA Současné diskusní platformy, tj. webové portály (např. http://diskuze.rvp.cz/) a časopisy (Český jazyk a literatura, Didaktické studie). Současné diskuse v laických i oborových médiích. Materiály týkající se maturitní zkoušky z českého jazyka (http://www.novamaturita.cz).
Publikace (výběr bude specifikován): Walterová, Eliška a kol. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 350 s. ISBN 978-80-246-2043-5. Didaktické studie, roč. 4, č. 2, monotematické číslo Současné pohledy na klíčové vzdělávací oblasti a proces učení. Didaktické studie, roč. 5, č. 1, monotematické číslo Jazyková výchova ve škole 21. století. Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (29.01.2024)
|