Příčiny neúspěchu v českém jazyce - OB2303V05
|
|
|
||
Seminář bude zaměřen na práci s žáky, kteří jsou v českém jazyce neúspěšní z různých důvodů (poruchy učení, žák-cizinec, vztah žáka k vyučovacímu předmětu, kognitivní náročnost učiva, nedostatečná komunikační kompetence aj.) Pozornost bude věnována výsledkům mezinárodních srovnávacích testů a příčinám nízké úspěšnosti českých žáků i příčinám neúspěchu žáků v průběhu středoškolského vzdělávání.
Požadavky k zápočtu: aktivní docházka do seminářů.
Povolena jedna absence (důvod netřeba dokládat).
Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (09.03.2015)
|
|
||
Seminář bude zaměřen především na praktickou činnost s žákovskými komunikáty. K tomu je předepsána znalost těchto dokumentů: Výsledky šetření PISA zveřejňované na http://www.pisa2012.cz/ Současné diskusní platformy, tj. webové portály (např. http://diskuze.rvp.cz/) a časopisy (Český jazyka literatura, Didaktické studie). Současné diskuse v laických i oborových médiích. Materiály týkající se maturitní zkoušky z českého jazyka (http://www.novamaturita.cz).
Publikace (výběr bude specifikován): Walterová, Eliška a kol. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 350 s. ISBN 978-80-246-2043-5.
Didaktické studie, roč. 4, č. 2, monotematické číslo Současné pohledy na klíčové vzdělávací oblasti a proces učení.
Didaktické studie, roč. 5, č. 1, monotematické číslo Jazyková výchova ve škole 21. století. Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|