Kurz navazuje na nácvik strategií výuky v oblasti mluvnice, slovní zásoby a výslovnosti. První část kurzu demonstruje využívání aktivních strategií rozvoje řečových dovedností: poslech, mluvení, čtení a psaní. Studenti jsou vedeni k rozvoji jazykových prostředků potřebných pro výuku anglického jazyka a prokazují znalost didaktické terminologie. Následně pracují v malých týmech, vytvářejí vlastní přípravy na vyučování a výukové materiály, které využijí při samostatných výstupech v rámci vrstevnického vyučování.
Poslední úprava: Hofmannová Marie, PaedDr. (02.02.2019)
The course is a follow-up to the development of grammar, vocabulary and pronunciation teaching strategies. The first part demonstrates the use of active techniques developing the skills of listening, speaking, reading and writing. The students are guided to improve their own classroom language and TEFL terminology. Then they work in small teams, prepare lesson plans and teaching materials which are eventually used in the independent peer teaching presentations.
Poslední úprava: Hofmannová Marie, PaedDr. (02.02.2019)
Literatura
Doporučená literatura:
GRANT, N. Making the Most of Your Textbook. Longman, 1st published 1987. MOON, J. Children Learning English. Oxford: Macmillan, 2005. PÝCHOVÁ, I. Humanistické postupy z hlediska teorie a praxe ve výuce. Pedagogika, 1.vydání 1990, č.5, s.521-539. UR, P., WRIGHT, A. Five-Minute Activities. C.U.P., 1st published 1993. UR, P. A Course in Language Teaching, C.U.P. 2000.
Poslední úprava: Hofmannová Marie, PaedDr. (02.02.2019)
Sylabus - angličtina
Úvod do didaktiky II. Sylabus.
1. Mistakes and correction
2. Teaching techniques: Listening
3. Teaching techniques: Speaking
4. Teaching techniques: Reading
5. Teaching techniques: Writing
6. Test: Classroom language and TEFL terminology
7. Peer-teaching + lesson analysis and feedback
8. Peer-teaching + lesson analysis and feedback
9. Peer-teaching + lesson analysis and feedback
10. Peer-teaching + lesson analysis and feedback
Poslední úprava: Hofmannová Marie, PaedDr. (02.02.2019)