|
|
|
||
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak zásadní rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích - projektech. Předmět se orientuje na poznání nejen elementárních vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací... Poslední úprava: Lustig Stanislav, Mgr. (14.12.2016)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu • Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky! • Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata. • Odevzdání zápočtové práce i etud dle pokynů vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne. • Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek! Poslední úprava: LUSTIGS/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
|
|
||
Témata studijního předmětu Praktikum z grafického software - design POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU • Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru • Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL • 2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D • práce se scénou • pohyb • animace 3D GRAFICKÉ EDITORY • Možnosti 3D modelováni, • Představení software a klasifikace 3D editorů • Modelovací techniky CINEMA 4D • Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering • Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling • Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály • Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu • Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering • Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery • Animace - klíčové snímky, animace po křivce • Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů. Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
|