PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z grafického softwaru - design - OB1319308
Anglický název: Graphics Software Practice - Design
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB2319314
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Stanislav Lustig
Prerekvizity : OB1319204
Anotace
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak zásadní rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích - projektech. Předmět se orientuje na poznání nejen elementárních vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací...
Poslední úprava: Lustig Stanislav, Mgr. (14.12.2016)
Podmínky zakončení předmětu

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

•     Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky!

•     Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.

•     Odevzdání zápočtové práce i etud dle pokynů vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.

•     Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek!

Poslední úprava: LUSTIGS/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Sylabus

Témata studijního předmětu

Praktikum z grafického software - design

POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU

•         Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice

PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL

•         2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D

•         práce se scénou

•         pohyb

•         animace

3D GRAFICKÉ EDITORY

•         Možnosti 3D modelováni,

•         Představení software a klasifikace 3D editorů

•         Modelovací techniky

CINEMA 4D

•         Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering

•         Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling

•         Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály

•         Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu

•         Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering

•         Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery

•         Animace - klíčové snímky, animace po křivce

•         Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.

Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK